De passie achter het ondernemerschap van Aurélien Baudot & Pieter Van den Abbeele

Aurélien: De gezondheid van mens en dier een boost geven, is altijd onze passie geweest. Al snel begrepen Pieter en ik dat we een verschil konden maken door niet op de klassieke manier te ondernemen. Vanaf dag één gaan we volledig voor innovatief onderzoek.

Pieter: Onze focus ligt op de spijsvertering. Maag en darmen hebben een immense invloed op onze gezondheid. Sommigen beweren dat het ons tweede brein is. Tegelijk is het een super complex stelsel van organismen die hun geheimen moeilijk prijsgeven.

Aurélien: Duizenden voedingsstoffen worden in onze darmen verwerkt door miljarden bacteriën. Dat zijn ontelbaar veel reacties en uitwisselingen die we nog allemaal kunnen ontcijferen. Hoe meer we weten, hoe gezonder we kunnen leven.

Een race tussen spijsvertering en nieuwe voeding.

Pieter: Eigenlijk is onze voeding de laatste honderd jaar razendsnel veranderd. Logisch dus dat onze spijsvertering moeite heeft om dat bij te benen.

Aurélien: Plots zijn we allemaal veel meer bewerkt voedsel gaan eten. Brood met weinig vezels, kant en klare maaltijden, veel meer suikers of allerhande vleesproducten.
Relatief nieuwe ziekten als diabetes, darmkanker, overgewicht en depressie kunnen we mogelijks terugdringen door onze spijsvertering te helpen. Via ons onderzoek kan de voedingsindustrie sneller betere producten ontwikkelen.

Data boven buikgevoel.

Pieter: Hetzelfde doen als onze concurrenten heeft weinig zin. Eigen onderzoeksmethodes ontwikkelen is ons grote plezier. Durven uniek zijn!

Aurélien: Een quote van Mark Twain vat onze visie goed samen: “Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to reform.” We zijn de rebellen die een nichemarkt uitdagen.

We gebruiken de SIFR® onderzoekstechnologie om met miniaturisatie meer en relevantere data aan klanten te presenteren. Zo kunnen we meer producten van klanten testen en nauwkeurige statistische resultaten bekomen.

Pieter: “Bovendien geven we niet alleen data, onze kennis zorgt ook voor analyse en gebruiksklare interpretatie. Ons unieke platform is een schatkist van informatie voor bedrijven in de voedings- en farmasector. De tijdswinst is gigantisch.

Winst meet je af in welzijn, niet in geld.

Aurélien: Binnen vijf jaar kan ons bedrijfsverhaal er helemaal anders uitzien. We gaan aan de slag gaan met de laatste technologieën om nog nauwkeuriger te werken. Wie weet waar ons dat zal brengen. Een ding is zeker, Cryptobiotix moet samen evolueren met de markt.

Pieter: Wat we ook doen, winstgevendheid zal niet doorslaggevend zijn. Innoveren voor welzijn en plezier halen uit wat je doet blijft altijd onze prioriteit.
Deze visie trekt talenten aan. Mensen krijgen de ruimte om concepten uit te proberen. Wij stimuleren dat graag. En hun talent krijgt een zinvol doel. Ons platform helpt niet alleen gezondere voeding ontwikkelen. We helpen ook heel wat onnodige dierenproeven vermijden, een enorme stap vooruit.

Aurélien: Wij gaan nooit de klassieke toer opgaan. Door nieuwe wegen in te slaan, wordt ondernemen pas echt een plezier.

Meer weten over Cryptobiotix? Bezoek dan de website.

Over Aurélien Baudot & Pieter Van den Abbeele

  • Pieter Van den Abbeele

  • Begon 15 jaar geleden darmmicrobiota te onderzoeken om de complexiteit van hoe bacteriën onze gezondheid beïnvloeden te ontrafelen

  • 2007-2013: fundamenteel onderzoek aan de universiteit

  • 2013-2020: toegepast onderzoek in de industrie

  • Sinds 2 jaar CSO van Cryptobiotix

  • Aurélien Baudot

  • Overtuigd multidisciplinair denker en ondernemer

  • Na succesvolle studies bio-ingenieur, behaalt hij een master in artificiële intelligentie

  • In 2015 start hij aan de commerciële kant van de biotech wereld en coördineert verschillende bedrijfsaspecten, gaande van supply chain en operations, tot HR.

  • Gedreven om een goede omgeving te creëren voor werknemers, klanten en partners, wil hij vanaf 2020 positieve veranderingen teweegbrengen als CEO van Cryptobiotix

Gepassioneerde ondernemers versterken de Belgische economie en samenleving.

Ze verdienen alle lof. Én Love.

Belfius doet er alles aan om voor ondernemend België nóg meer te betekenen.

Ontdek
andere verhalen

Ook op een familiebedrijf kan je je eigen stempel drukken.

We willen allemaal een energiemix die goed is voor mens, bedrijf én planeet, ik ook.

In de war for talent moeten de vacatures zich aanpassen aan de kandidaten.