De passie achter het ondernemerschap van Mo Zeriouh

Het zijn interessante tijden op de arbeidsmarkt. Het aantal openstaande vacatures is niet meer bij te houden. Tegelijk zijn bedrijven kritischer geworden, en goeie kandidaten schaars. Resultaat? Een echte war for talent.

Wij besloten de boel om te gooien en 100% te vertrekken vanuit de kandidaten. Dat houdt veel meer steek. Wij zijn de bruggenbouwer tussen hen en bedrijven, en laten op deze manier beide partijen groeien door de juiste plaats te vinden voor de juiste mensen. En niet omgekeerd.

Kandidaten spontaan voorstellen zorgt voor betere matches.

Talentfarm is niet altijd gemandateerd door bedrijven. Wij gaan net mogelijkheden creëren binnen organisaties. Wanneer wij bijvoorbeeld een goede Marketing Manager ontmoeten, gaan we die proactief voorstellen aan bedrijven waarbinnen die een meerwaarde kan bieden. En weet je, acht keer op tien is er interesse. Ook al was er initieel geen vacature, laat staan een marketingdienst.

Wanneer je een kandidaat zoekt voor een vacature, gaat die nooit aan alle voorwaarden voldoen. Omgekeerd heb je bijna altijd een 100% match. Want op deze manier zien bedrijven kandidaten als een meerwaarde, en niet een plek die moet ingevuld worden. Dat zoekproces slaan wij over.

Tijdens de lockdown voelde een slechte job plots als dat huis zonder tuintje.

De pandemie heeft heel wat in beweging gebracht. Mensen gingen plots vanalles in vraag stellen: hun relatie, hun woning, maar bovenal hun job. Dat effect zie je ook na vakantieperiodes: mensen staan stil en denken: “Ben ik wel gelukkig met wat ik doe?”

Na tien jaar werk is het fundament van het bedrijf klaar.

Ondernemen is iets wat ik zelf heb moeten leren. Mijn vader werkte in de mijnen, er was dus geen familiebedrijf om over te nemen. Een selfmade man, zoals ze dat noemen. Alles van nul uit de grond gestampt, zonder vennoten of investeerders.

De afgelopen jaren ben ik voornamelijk bezig geweest met het bedrijf te voorzien van een solide basis. De ideale structuur uitbouwen om écht te groeien, tot een team van zevenhonderd als het moet. Daar zijn we nu helemaal klaar voor.

Je hoeft niet altijd de slimste aan de vergadertafel te zijn.

Quality people zijn voor mij onmiskenbaar, en daar probeer ik me zoveel mogelijk mee te omringen. Sommige ondernemers hebben het moeilijk met mensen die meer expertise hebben dan zijzelf, maar ik niet. Het kan je alleen maar sterker maken. En je bedrijf vooruit stuwen.

Op dezelfde manier probeer ik jonge mensen die in dienst komen, te laten groeien. Hen opleiden van junior tot senior, en hen dan zien excelleren. Dat geeft me net zoveel voldoening als een kandidaat zien groeien in een bedrijf.

Meer weten over Talentfarm? Bezoek dan de website.

Over Mo Zeriouh

  • Richtte in 2011 Talentfarm op

  • Lanceerde ook Talentarena, een businesscentrum met vaste en flexibele kantoren

  • Zetelt in de Federgon vakgroep voor HR-professionals

Gepassioneerde ondernemers versterken de Belgische economie en samenleving.

Ze verdienen alle lof. Én Love.

Belfius doet er alles aan om voor ondernemend België nóg meer te betekenen.

Ontdek
andere verhalen

Nieuwsgierigheid is de motor van innovatie.

Er is maar één ding wat je concurrenten niet kunnen kopiëren: je persoonlijkheid en je gedrag.

Je kan niet enkel van je business houden. Je moet ook gepassioneerd zijn door je vak.