Ondernemers moeten échte problemen oplossen.

Vorig verhaal Volgend verhaal

De Love achter het ondernemerschap van Mikaël Wornoo

Wat mij drijft? Als ondernemer échte problemen oplossen. TechWolf gebruikt AI-technologie om bedrijven te helpen de juiste mensen met de juiste skills op de juiste plaats in te zetten. Niet op basis van intuïtie, maar op basis van data.

Ken je mensen… met slimme data.

Wij laten bedrijven met een andere lens naar hun mensen kijken. Neem nu een software-ingenieur of een digital marketeer: in theorie doen ze al 10 jaar dezelfde job, maar in realiteit is hun jobinhoud enorm geëvolueerd. Onze AI-technologie geeft organisaties inzicht in de sterktes en competenties van hun medewerkers. Zo kunnen ze hen volop laten groeien, evolueren en nieuwe kansen bieden… een win-win dus voor beide partijen.

Human Capital is de grootste bottleneck voor groei.

Wij zijn 3 ingenieurs, die in HR-technologie ‘gerold’ zijn. Aanvankelijk hadden we een technologie ontwikkeld voor profielmatching. Maar er zat meer in, onze technologie had het potentieel om échte problemen op te lossen. Na een aantal goeie gesprekken met HR-managers, zijn we dus geëvolueerd naar een bredere propositie.

Onze data maken het HR-beleid van een bedrijf meetbaar, en maken talent management effectiever en preciezer. De ideale argumenten om onder de neus van de CEO te schuiven, en om HR een meer onderbouwde en beslissende stem te geven binnen het bedrijf. En maar goed ook: want alle studies wijzen uit dat human capital de grootste bottleneck is voor de groei van bedrijven.

Over Mikaël Wornoo

  • Richtte samen met studiegenoten Andreas De Neve en Jeroen Van Hautte TechWolf op
  • Techwolf helpt grote organisaties om op basis van AI de skills van medewerkers beter in kaart te brengen
  • Het bedrijf mikt op internationale expansie
Medewerkers performanter maken begint bij jezelf.

Het verschil maken, impact hebben… da’s wat mij persoonlijk het meeste drijft. Onze technologie is geen nice to have of gimmick. Nee, het is een concreet antwoord op een reële uitdaging: hoe maken we medewerkers nog gelukkiger en ons bedrijf nog performanter?

Die sterke focus op zelfverbetering betekent ook bouwen aan mezelf, ja. En voortdurend bijleren. Mezelf in vraag stellen en challengen, een van de boeiendste aspecten van ondernemen, vind ik.

Een beetje à la Wout van Aert, zeg maar.

We zijn alle 3 gezonde jongens. Dat is echt wel nodig. Ondernemen is een marathon van sprintjes. Vergelijk het gerust met een topsporter die constant bezig is met trainen en wedstrijden voorbereidt. We letten op onze voeding, we tracken onze slaap (lacht), we doen aan sport… Kleine dingen misschien, maar we geloven dat we door die zaken te optimaliseren, ook betere ondernemers worden.

Meer weten over TechWolf? Bezoek dan de website.

Gepassioneerde ondernemers versterken de Belgische economie en samenleving.

Ze verdienen alle lof. Én Love.

Belfius doet er alles aan om voor ondernemend België nóg meer te betekenen.

Ontdek andere verhalen

We mogen de klimaatcrisis niet enkel aan activisten overlaten.

Ontdek haar Love voor ondernemen Lees haar verhaal

Een bedrijf is nooit af.

Ontdek zijn Love voor ondernemen Lees zijn verhaal